PLC Shared Folders (PLC Rejestr Praw Dostępu) to aplikacja stworzona przez inżynierów PLC Doradztwo Informatyczne. Stanowi nakładkę na Microsoft Active Directory. Aplikacja wspierająca zarządzanie dostępem do informacji jest w naszej ofercie od marca 2018 roku i trafiła już do pierwszych klientów.

PLC Rejestr Praw Dostępu umożliwia, zarządzanie uprawnieniami i rejestruje dostęp do danych, w tym osobowych. W oparciu o architekturę strony intranetowej integruje się z Microsoft Active Directory oferując nie tylko rejestrację nadanych uprawnień, ale też obsługuje przepływ zadań i dokumentów (workflow), regulując procedurę nadawania dostępu do zasobów.

Główne cechy aplikacji PLC Rejestr Praw Dostępu to:

  • działanie w oparciu o przygotowany wcześniej model grup zabezpieczeń,
  • monitorowanie próby ręcznego nadawania uprawnień poza systemem,
  • generowanie wniosków o dostęp do zasobów chronionych,
  • audyt uprawnień dla wskazanej osoby,
  • szybkie usunięcie uprawnień do wskazanego zasobu,
  • delegowanie uprawnień właściciela danego zasobu plikowego – właściciel jest odpowiedzialny za zatwierdzenie lub odrzucenie wniosku o dostęp,
  • definiowanie wielu lokalizacji – oddziałów,
  • przegląd wniosków historycznych,
  • możliwość integracji z np. systemem helpdesk,
  • otwarty kod,
  • korzystanie z darmowych komponentów (IIS/SQL Server Express),
  • brak konieczności wymagania licencji CAL,
  • brak konieczności logowania, aplikacja działa w oparciu o mechanizm SSO Active Directory.

W kolejnym etapie rozwoju aplikacji PLC Rejestr Praw Dostępu, planujemy rozszerzyć jej funkcjonalność o rejestr uprawnień nadanych w sieci zintegrowanej z Microsoft Active Directory.